اجازه کار (Work Permit) کانادا برای دوره تحصیل مجازی(آنلاین)

دانشجویان بین المللی که به دلیل تعطیلی ویروس کرونا مجبورند به صورت مجازی(آنلاین) تحصیل کنند ، هنگام درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نمیشوند

اکنون وقتی دانشجویان بین المللی قبل از گرفتن استادی پرمیت ( مجوزتحصیل) در دوره های مجازی(آنلاین) شرکت میکنند ، مادامی که برنامه آنها در سال 2020 شروع می شود ، این دوره ها برای ورک پرمیت پس از تحصیل محاسبه میشود. اما دانشجویان باید قبل از 15 سپتامبر برای ورک پرمیت درخواست کنند و حداقل نیمی از برنامه داشجویان 50 درصد باید در کانادا تکمیل شود.

زمان زمانی که دانشجویان بین المللی از خارج از کانادا به صورت مجازی(آنلاین) تحصیل می کنند ،این دوره ها برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) محاسبه می شود.

اداره مهاجرت کانادا با توجه به چالش هایی که برای دانشجویان بین المللی هنگام تلاش برای تکمیل تحصیلات خود در هنگام شیوع ویروس کرونا وجود دارد ، تغییراتی در معیارهای واجد شرایط بودن برای PGWP ایجاد کرده است.

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد تا 31 دسامبر 2020 ، تحصیل مجازی(آنلاین) انجام شده در خارج از کانادا از مدت PGWP کسر نخواهد شد.

از جمله این چالش ها انتقال از کلاس های حضوری به تحصیل مجازی(آنلاین) است. قبل از بروز همه گیری ویروس کرونا ، PGWP فقط شامل کلاس های حضوری میشد. حال که بیشتر مؤسسات یادگیری تعیین شده (DLI) دوره های مجازی(آنلاین) تغییر برگزار میکنند ، دیگر قابل استفاده نیست و این دوره ها نیزبرای ورک پرمیت پس از تحصیل محاسبه میشود.

بیشتر دانشجویان بین المللی باید برای استادی پرمیت خود بصورت مجازی(آنلاین) درخواست کنند ، زیرا که مرز های ورودی کانادا در طول پاندمیک کرونا ویزا صادر نمی کنند.

کانادا درخواست هایی که کامل نیست را برای استادی پرمیت می پذیرد. سیستم جدید اجازه تحصیل دو مرحله ای به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که بدون کامل بدون مدارک ، تحصیل خود را شروع کنند. برای استادی پرمیت دانشجويان بين المللی PGWP هنگاهی که لازم خواهد بود ، پس از ارسال همه مدارك و تاييد برنامه ، صادر خواهد شد.

 

چگونه PGWP می تواند منجر به اقامت دائم شود

PGWP به فارغ التحصیلان بین المللی این امکان را می دهد تا بعد از پایان برنامه تحصیلی خود تا سه سال در کانادا کار کنند.

دارندگان PGWP می توانند با استفاده از تجربه کانادایی خود برای اقامت دائم درخواست کنند. یعنی بیشتر دانشجویان با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری برنامه تجربه کانادایی درخواست اقامت دائم ارائه میدهند ، این برنامه با تجربه کاری در کانادا و تحصیل برای دانشجویان امتیاز به همراه دارد.

اکسپرس اینتری شامل برنامه های:  برنامه کارگر ماهر فدرال ، برنامه معاملات ماهر فدرال، و برنامه تجربه کانادایی و برنامه استانی PNP ها میشود .

دارندگان PGWP بسته به تجربه و امتیازشان می توانند واجد شرایط جهت اقدام برای یکی از این برنامه ها باشند. آنها ابتدا باید پروفایل اکسپرس اینتری را ایجاد کنند وبرای این سیستم متقاضی شوند .

بر اساس سیستم جامع امتیاز بندی (CRS) ، به داوطلبان اکسپرس اینتری نمره داده می شود . کاندیداها بر اساس عواملی که دولت کانادا تعیین کرده است از بازار کار حمایت می کنند.
امتیازات بر اساس سن ، تجربه کار ، تحصیلات و نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی اهدا می شود.

از کاندیداهایی که امتیاز لازم را داشته باشند ، برای اقامت دائم دعوتنامه (ITA) از طریق قرعه کشی Express Entry صادر می شود. انتظار می رود قرعه کشی بعدی این هفته به زودی نیز انجام شود ، تقریباً هر دو هفته یکبار ، دولت کانادا اکسپرس اینتری را برگزار می کند .