این کودک 18 ساله به جای دریافت یک آموزش با کیفیت و یک تجربه بین المللی هیجان انگیز ، به دلیل اقدام کار در انتاریو ، مدرسه را از دست داد و از ماه مارس به دلیل یادگیری آنلاین در اتاق خواب  خانه خود در تورنتو به یاد گرفتن پرداخت.

کیائی گفت: “ترم من در حال پایان است و این چیزی نیست که والدین من برای آن هزینه کرده اند.”

از آنجا که همه گیری در کانادا در ماه مارس به کانادا رسید ، مشاور مهاجرت رویا گلسورخی گفت که از والدین آنها شکایت دریافت کرده است که خواهان بازپرداخت یا اعتبار مالی برای فرزندان خود هستند که در برنامه های دانشجویی بین المللی ارائه شده توسط هیئت های مدارس کانادا ثبت نام کرده اند.

براساس داده های اداره مهاجرت فدرال ، بیش از 70،000 دانش آموز بین المللی که در مدارس ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه در کانادا در سال تحصیلی 2019-20 ثبت نام کرده اند.

گلسرخی گفت: “این بچه ها در انتاریو 15000 دلار برای شهریه پرداخت می کنند ، اما به خاطر اعتصاب معلمان  و وضعیت فعلی ویروس زمان کلاس ها را از دست داده اند. “هزینه بابت خدمتی که دریافت نکرده اند”

در صورتی که دانش آموز پس از  30 روز از آغاز سال تحصیلی دوره را ترک کند ، یا در صورت اخراج دانش از دوره تحصیلی به دلیل نقض قانون یا سیاستها  ،  مدرسه شهریه را پس نمی دهند.

سیاست های بازپرداخت همچنین مشخص می کند که هیئت های مدرسه مسئول عدم ارائه آموزش به دلیل “اختلافات کار یا دلایل دیگر فراتر از کنترل” نیستند.

 

سخنگوی هیئت مدیره مدرسه ناحیه تورنتو ، مارسی مک میلان گفت: فن آوری و منابع لازم برای یادگیری از راه دور و پشتیبانی معلمان و سایر کارکنان مدرسه در طول همه گیری ویروس کرونا به دانشجویان بین المللی ارائه میگردد

مک میلان گفت: “ما همچنان با دانش آموزان و خانواده های آنها، از جمله دانشجویان بین المللی  که از ماه سپتامبر دوره آنها شروع می شوند ،اقدامی فراهم میکنیم که  بتوانند دوره خود را در ترم بعدی یا سال تحصیلی بعدی انتخاب کنند.”

“اگر پاندمی COVID-19 در سال تحصیلی 2020 تا 21 تأثیر بگذارد ، سیاست بازپرداخت ما بررسی خواهد شد.”

دانشجویان بین المللی و شهریه توسط هیئت های عمومی GTA

2100 دانش آموز

هیئت مدیره مدارس منطقه تورنتو: 13،000 دلار (هزینه های ابتدایی) و 14.500 دلار (هزینه های ثانویه)

2،019 دانش آموز

هیئت مدیره مدرسه منطقه ای یورک: 13،000 دلار (هزینه های ابتدایی) و 14.500 دلار (هزینه های ثانویه)

600 دانش آموز

هیئت مدیره مدرسه ناحیه پیل : 13،000 دلار (هزینه های ابتدایی) و 14.500 دلار (هزینه های متوسطه)

565 دانش آموز

هیئت مدیره مدرسه هالتون *: 15،475.00 دلار (هزینه ابتدایی) و 16125 دلار (هزینه های ثانویه)

100 دانش آموز

هیئت مدیره مدارس منطقه دورام: 13800 دلار (هزینه های ابتدایی) و 15،000 دلار (هزینه های ثانویه)

* از جمله هزینه درخواست و بیمه درمانی

    سخنگوی هیئت مدیره مدرسه ناحیه یورک ، کریستینا چو هوم گفت: سیاست بازپرداخت به طور خاص شامل کلاس های ناشی از شرایطی مانند بیماری های همه گیر نیست

چو هوم گفت که آنها “به همراه وزارت آموزش و پرورش و همکاران هیئت مدیره مدارس” از نزدیک نظارت بر وضعیت دارند و “در حال بررسی تمام گزینه های موجود در این تعطیلی طولانی هستند.” ناحیه یورک در سال تحصیلی 2019-2030 دارای 2،019 دانش آموز بین المللی است.

در این سال تحصیلی ، هیئت مدیره مدرسه هالتون دارای 500 دانش آموز بین المللی در مدارس متوسطه خود و 65 نفر در مدارس ابتدایی خود هستند. سخنگوی مرنی دنتون گفت: درصد بالایی از آنها مشغول یادگیری از راه دور تحت برنامه آموزش اضطراری هستند که از 6 آوریل آغاز شد.


دنتون گفت: “هدف ما اطمینان از اتمام موفقیت آمیز سال تحصیلی برای همه دانش آموزان بوده است و اطمینان حاصل می کنیم که همه دانش آموزان ابتدایی به سطح بعدی می روند و دانش آموزان متوسطه ما فارغ التحصیل میشوند.”

    گلسرخی ، مشاور مهاجرت به کانادا ، گفت: یکی از چالش های که والدین در حال حاضر با آنها روبرو است این است که اگر می خواهند فرزندان خود را برای ماه سپتامبر ثبت نام کنند ، قبل از این که هیئت ها نامه پذیرش لازم را برای تمدید مجوز تحصیلی صادر کنند ، باید شهریه کامل را پرداخت کنند.

وی گفت: “والدین از من خواسته اند ببینم که آیا هیئت مدیره مدرسه یا دولت اعتبارات مالی به آنها می دهد یا هزینه های کمکی برای کمک به این دانش آموزان برای گذراندن این زمان دشوار را کاهش می دهد.” “برای دانشجویان بین المللی ، ماندن در کانادا و تحصیل در مدرسه پیامدهای مالی زیادی دارد.”

در همین حال ، کیائی هنوز هم در این فکر است که چه کاری باید انجام دهد زیرا هنوز هم برای فارغ التحصیلی در دسامبر امسال قبل از آغاز ترم زمستانی در دانشگاه ، به هزینه های بیشتر نیاز دارد.

من ترجیح می دهم با معلمان و همکلاسی های خود در کلاس بنشینم. شما احساس الهام و انگیزه بیشتری می کنید. “کیایی که هدفش رفتن به دانشکده پزشکی است گفت : “تجربه داخل کلاس چیزی است که دانشجویان بین المللی برای آن هزینه می کنند.”