مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا به روش های متفاوتی امکان پذیر می باشد و یکی از انتخاب های متقاضیان زندگی، کار و تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. وجود فرصت های کاری و تجاری، تحصیل در دانشگاه های تراز اول جهان، جامعه چند فرهنگی و رو به رشد اقتصادی و قرار گرفتن این کشور در لیست برترین کشورهای جهان از جهت کیفیت زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی و اجتماعی باعث انتخاب این کشور برای مهاجرت واخذ اقامت دائم شده است.

کانادا از نظر استانداردهای زندگی در رتبه دوم گروه جی ۲۰ و از لحاظ اقتصادی جزو ۷ کشور صنعتی جهان (گروه جی ۷) که حدود ۵۸ درصد اقتصاد دنیا را در دست دارند می باشد. درصورتی که همچنان برای اقامت این کشور و انتخاب آن به عنوان محل زندگی و اقامت دائم تردید دارید، ده فاکتور مهم انتخاب مهاجرت به کانادا می تواند راهنمای خوبی برای تصمیم گیری در این خصوص باشد.

سالانه تعداد زیادی متقاضی جهت اقامت دائم از طریق روش های مختلف اقدام می نمایند. بر مبنای اطلاعات اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۱۰٫۰۰۰ پرونده مهاجرتی پذیرفته شده است. مطابق اعلام دولت کانادا، این کشور جهت برآوردن اهداف خود در نظر دارد برای سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳۰٫۰۰۰ مهاجر و سال ۲۰۲۰ حدود ۳۴۰٫۰۰۰ مهاجر را از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی بپذیرد. متقاضیانی که شرایط برنامه های اقامت کانادا را داشته باشند می توانند از طریق یکی از روش ها اقدام نمایند.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا بر اساس سن متقاضیان

برنامه های مهاجرتی کانادا با هدف کمک به رشد اقتصاد ، کارآفرینی ، فرهنگی ، هنری و ارتقاء جایگاه بین المللی این کشور طراحی شده است. شرایط روش های مختلف مهاجرتی کانادا در راستای تامین اهداف این کشور متفاوت می باشد .متقاضیان اقامت کانادا می بایست با توجه به شرایط خود مناسب ترین برنامه را انتخاب نمایند .

برنامه های مهاجرت کانادا به دو دسته فدرال و استانی تقسیم می گردند . این دو دسته دارای برنامه های اقامتی متنوعی از قبیل : برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر ( تخصص) ، خود اشتغالی ، سرمایه گذاری و کارآفرینی و برنامه های فارغ التحصیلان کانادا می باشند .

اکثر برنامه های اقامتی فوق با توجه به فاکتورهای سن ، تحصیلات ، سابقه کاری ، مدرک زبان و تخصص نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می نمایند . برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی علاوه بر فاکتورهای فوق مقدار سرمایه متقاضی نیز مورد توجه قرار می گیرد .

متقاضیان اقامت کانادا برای اینکه بهترین روش را انتخاب نمایند می بایست با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق ، شرایط خود را ارزیابی کرده و مناسب ترین برنامه مهاجرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایند .

بهترین روش تا سن ۱۸ سالگی

متقاضیان مهاجرت به کانادا در محدوده سنی ۶ تا ۱۸ سال تنها می توانند از طریق پذیرش تحصیلی مدارس کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند . دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا می توانند یکی از والدین خود را بعنوان سرپرست و قیم به همراه خود داشته باشند. این افراد پس از اتمام دوره متوسطه و ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه ، می توانند از طریق برنامه های فارغ التحصیلان کانادا و یا اسکیل ورکر ( نیروی ماهر) جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . همچنین فارغ التحصیلان کانادا می توانند پس ازاتمام دوره تحصیلی درخواست ویزای کار نمایند.

بهترین روش اقامت کانادا برای افراد سنین ۱۸ تا ۲۵ سال

متقاضیان اقامت کانادا در این محدوده سنی نیز می بایست ابتدا جهت ادامه تحصیل در کالج و یا دانشگاه های کانادا اقدام نمایند و سپس از طریق برنامه های مهاجرتی موجود برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . مطابق قوانین کانادا دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از موسسات

 آموزش عالی کانادا می توانند به اندازه طول دوره تحصیلی درخواست ویزای کار نمایند . افرادی که در کانادا تحصیل و یا کار نمایند می توانند از طریق برنامه فارغ التحصیلان و یا برنامه های مهاجرتی که پیش نیاز آنها داشتن سابقه کار در کانادا می باشد جهت اقامت کانادا اقدام نمایند .

همچنین افراد این رده سنی که تمایل و یا شرایط تحصیل در کانادا ندارند ، می توانند تحصیلات خود را در کشور محل زندگی خود به پایان رسانده و پس حداقل ۳ سال کار در حوزه تخصصی خود ، ازطریق برنامه های مهاجرتی برای اقامت کانادا اقدام نمایند .

اقامت کانادا برای افراد سنین ۲۵ تا ۳۷ سال

متقاضیان اقامت کانادا که در رده سنی ۲۵ تا ۳۷ سال می باشند می توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال و یا از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی برای اقامت کانادا اقدام نمایند .همچنین افرادی که سن آنها ۲۹ سال به بالا می باشد می توانند در صورت داشتن شرایط و سرمایه لازم ، از طریق برنامه های کارآفرینی کانادا نیز برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند .

برنامه خود اشتغالی نیز یکی دیگر از برنامه های موجود برای متقاضیان مهاجرت کانادا در این رده سنی می باشد.

مهاجرت به کانادا برای سنین ۳۸ تا ۴۵ سال

افرادی که در این رده سنی می باشند همچنان می توانند از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی و یا سرمایه گذاری کانادا و خود اشتغالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .
اگر چه در این رده سنی درخواست ویزای تحصیلی با ریسک همراه می باشد ولی همچنان راه هایی برای پایین آوردن ریسک ویزا وجود دارد .

روش های مناسب برای سنین ۴۵ تا ۵۰ سال

افرادی که در این رده سنی می باشند می توانند از طریق برنامه سرمایه گذاری کانادا و یا خود اشتغالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .

جدول خلاصه دسته بندی برنامه های مهاجرتی با توجه به سن متقاضیان

محدوده سنی تحصیل در کانادا برنامه اسکیل ورکر فدرال برنامه اسکیل ورکر استانی برنامه سرمایه گذاری برنامه خود اشتغالی
۶ تا ۱۸ سال واجد شرایط (مدارس کانادا) واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند
۱۸ تا ۲۵ سال واجد شرایط واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند
۲۵ تا ۲۹ سال واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط نیستند واجد شرایط
۲۹ تا ۳۷ سال واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط
۳۸ تا ۴۵ سال شانس ویزا پایین است واجد شرایط نیستند واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط
۴۵ تا ۵۰ سال شانس ویزا خیلی پایین است واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط واجد شرایط

 

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که در جدول بالا آمده است بهترین سن برای اقدام از طریق برنامه های مهاجرتی کانادا، محدوده سنی ۲۵ تا ۳۷ سال می باشد. متقاضیان می توانند با برنامه ریزی دقیق و منظم شرایط اقدام برای برنامه ای مهاجرتی را در این سن مهیا سازند.
همچنین تحصیل در کانادا در اکثر برنامه های اقامتی امتیاز داشته و موجب موفقیت متقاضیان در انتخاب توسط این برنامه های مهاجرتی و تسهیل در اخذ اقامت کانادا می گردد.

دسته بندی های فوق جهت آشنایی اجمالی متقاضیان با روش های مهاجرتی برای انتخاب مناسب ترین گزینه صورت گرفته است. این دسته بندی در برخی موارد با توجه سطح مقطع تحصیلی، داشتن خویشاوندان نزدیک در کانادا ، داشتن سابقه تحصیل و یا کار در کانادا ، استثنائاتی نیز دارند. جهت آگاهی از جزئیات بیشتر می بایست پس از انتخاب برنامه مهاجرتی ، شرایط کامل آن نیز بررسی گردد.

معرفی بهترین روش ها و شرایط اقامت کانادا ۲۰۱۹

  • روش فنی حرفه ای
  • روش اسکیل ورکر ( از راه تخصص )
  • روش تجربه کانادایی
  • روش استارتاپ
  • روش کار آفرینی و سرمایه گذاری
  • روش تحصیلی
  • روش پرستار خانگی
  • روش اسپانسرشیپ
  • روش خود اشتغالی
  • روش مهاجرت استانی
  • روش توریستی

مهاجرت کانادا برای چه کسانی مناسب است ؟

با توجه به راه های مختلف مهاجرتی ، تقریبا مهاجرت به این کشور در هر سنی امکانپذیر می باشد ولی نظر به اینکه فاکتور سن یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در کسب امتیاز از برنامه مهاجرتی می باشد در سنین پایین تر ممکن است راههای بیشتری برای متقاضیان وجود داشته باشد .

بهترین روش مهاجرت کدام است ؟

بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت می باشد . بطور کلی متقاضیان رده سنی زیر ۲۵ سال از از طریق تحصیلی، رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال روشهای اسکیل ورکر،رده سنی ۳۵ تا ۴۵ روشهای مهاجرتی استانی را می توانند انتخاب نمایند. همچنین افرادی که در رده سنی ۳۰ تا ۵۵ سال می باشند برای روش مهاجرتی سرمایه گذاری نیز می توانند اقدام نمایند. انتخاب بهترین راه مهاجرت نیازمند شناخت کامل روشهای مهاجرتی ومحاسبه امتیازآنها می باشد .

منظور از روش اسکیل ورکر چیست ؟

روش اسکیل ورکر مهاجرت از طریق تخصص می باشد. متقاضیان می توانند در این روش بابت تخصص خود امتیاز کسب نمایند. البته فاکتورهای دیگیر از قبیل سن، تحصیلات، سابقه کاری و مدرک زبان نیز در این روش حائز اهمین می باشد .

در روش اسکیل ورکر برای متقاضی شغل نیز مهیا می باشد ؟

متقاضیان در این روش تنها از طریق تخصص خود امتیاز کسب می نمایند و در صورت موفقیت پرونده مهاجرتی ،این افراد می بایستی پس از ورود به کانادا برای پیدا کردن شغل شخصا” اقدام نمایند .

هزینه مهاجرت چقدر است ؟

هزینه مهاجرت با توجه به انتخاب روش مهاجرتی متفاوت می باشد . متقاضیان می بایست ابتدا مناسب ترین روش مهاجرتی را با توجه به شرایط خود انتخاب نموده و سپس هزینه آن برنامه مهاجرتی را بررسی نمایند .

ارزان ترین روش مهاجرت کدام است ؟

این مسئله نیز بستگی به شرایط متقاضیان دارد . بطور کلی ارزانترین راه مهاجرت اسکیل ورکر می باشد .

منظور از تمکن مالی در برنامه های مهاجرتی چیست ؟

تمکن مالی یا پشتیبانی مالی در برنامه های مهاجرتی مقدار وجه مورد نیاز با توجه به تعداد اعضای خانواده می باشد . برخی از برنامه های مهاجرتی نیازمند اثبات توانایی مالی متقاضی جهت پشتیبانی از خود و خانواده همراه در بدو ورود به کانادا و برای مدتی کوتاه می باشد . متقاضی می بایست این وجه را در حساب بانکی خود داشت باشد .

مهاجرت به کانادا چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان پروسه بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد . معمولا” مدت زمان تقریبی برنامه های مهاجرتی از طرف اداره مهاجرت مشخص شده است ولی تجربه نشان داده با توجه به روند بررسی پرونده های گذشته لزوما” در مدت زمان مشخص شده ، نتیجه نهایی پرونده های مهاجرتی شاید اعلام نمی گردد . در نهایت پرونده های مهاجرتی فرازو نشیب داشته و متقاضیان می بایست در این مسیر صبوری نمایند .

نحوه محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا چگونه است ؟

هر برنامه اقامت کانادا دارای شرایط و امتیازبندی خاص خود می باشد و با توجه به روش برنامه مهاجرتی کانادا فاکتورهای محاسبه امتیاز در هر برنامه متفاوت می باشد . متقاضیان می بایست ابتدا با توجه به شرایط خود مناسب ترین برنامه را برای خود انتخاب نموده و سپس امتیاز خود را محاسبه نمایند . با توجه به رقابت در برخی از برنامه های اقامتی داشتن حداقل امتیاز ، تضمینی برای انتخاب متقاضیان ثبت نام مهاجرت به کانادا نمی باشد و متقاضیان می بایست حداقل امتیازهای انتخاب شده در دورهای قبل را نیز مد نظر قراردهند .